Gas Natural Fenosa completa o 70% do corredor de carga de gas París/Alxeciras para o transporte por estrada

• A multinacional enerxética, a través do proxecto BESTWay, lidera este corredor para contribuír ao despregamento a grande escala do gas natural como combustible alternativo.
  • O proxecto componse de nove estacións de recarga dende o norte de Francia ata o sur de España para enlazar con outros corredores europeos de mobilidade sustentable.
  • BESTWay inaugura un punto de subministración a gas en Xaén e nos próximos meses completará o proxecto coa apertura de dúas estacións de servizo.

GAS NATURAL FENOSA, a través do proxecto Boosting Energy Sustainable fuels for freight Transport in European motorWays (BESTWay), conseguiu completar o 70% do corredor Atlántico de gas natural licuado (GNL) e gas natural comprimido (GNC) que une París con Alxeciras, a través de nove puntos de recarga e cuxo obxectivo é contribuír ao despregamento a grande escala deste combustible no transporte por estrada.

Este novo avance en BESTWay conseguiuse grazas á inauguración dun dos puntos de recarga de gas en Xaén, no termo municipal de Guarromán, que resulta de grande importancia debido á estratéxica situación desta localidade no que ao transporte de mercadorías se refire. Nos próximos meses, poñeranse en marcha as outras dúas estacións de servizo restantes que completan o proxecto BESTWay e que se situarán en Madrid e Xerez.

No marco deste feito, BESTWay realizou unhas xornadas formativas da man do alcalde de Guarromán, Alberto Rubio, dirixidas a transportistas, empresas e particulares co obxectivo de dar a coñecer este proxecto e as vantaxes do gas natural no transporte.

O responsable de Explotación de Instalacións Oeste de GAS NATURAL FENOSA e coordinador do proxecto BESTWay, Javier de Pablo, foi o encargado de explicar ao máis de medio centenar de asistentes o proxecto, que supón un impulso aos combustibles sustentables para o transporte.

De Pablo destacou durante a súa intervención que as estacións de carga de BESTWay “incorporarán solucións avanzadas para a xestión e operacións remotas. Ademais, se está a desenvolver unha infraestrutura TIC para ofrecer servizos e aplicacións co fin de mellorar a interoperabilidade e, ao mesmo tempo, garantir o acceso público á estación”.

Este proxecto está financiado pola Unión Europea, a través do seu programa Connecting Europe Facility (CEF), o que supón un decidido respaldo por parte das autoridades europeas nun momento onde a penetración do GNV debe alcanzar o 5% en 2020, polo que iniciativas como BESTWay son fundamentais para cohesionar este crecemento e achegarse a niveis de maduración, como os de Estados Unidos ou China.

Algunhas novidades e vantaxes tecnolóxicas de BESTWay son:

• Un maior avance en procesos de identificación e despregamento de servizos de valor engadido para transportistas, así como a mellora na loxística, calidade e seguridade nas operacións de recarga de GNC/GNL.
  • Axuda a implantar solucións novas e factibles para a estandarización e regulación das diferentes normativas europeas.
  • Asegura a operabilidade entre os usuarios nas estacións de servizo, como, por exemplo, os sistemas de pagamento e os procedementos operativos e de seguridade.
  • Impulsa factores como a identificación do usuario no surtidor (Smart dispenser) nos sistemas de pagamento e fidelización, así como a motorización e control da estación, a optimización da operación, melloras na eficiencia enerxética ou o soporte ao mantemento.
  • Diseño dun sistema de formación e acreditación dos condutores para aumentar as medidas de seguridade na recarga de GNL.

A visión dos expertos

A xornada, ademais, contou coa presenza de expertos do sector que analizaron as vantaxes do uso do gas natural tanto como solución real a unha mobilidade máis sustentable, como alternativa para mellorar a calidade do aire e diminuír a contaminación.

Así, M.ª Ángeles Herranz, product manager de Longa Distancia de Scania Ibérica, afirmou que “o transporte está a pasar por un momento importante de cambio e a chave deste cambio para os próximos anos é a sustentabilidade. O gas natural e, principalmente, o gas renovable son unha das principais opcións para as próximas décadas, de xeito exclusivo e tamén en combinación con outras tecnoloxías alternativas”.

Pola súa banda, José María Chamizo, director de Desenvolvemento de Negocio de Gas Natural de IVECO España, ofreceu a súa visión sobre a materia durante o seu relatorio, falando da aposta de vehículos GNC/GNL e a ampla oferta de vehículos sustentables que ofrece a compañía á que pertence. Chamizo apuntou que “IVECO, como pioneiro na tecnoloxía de gas natural e cos seus recentes lanzamentos, deu un paso máis, enriquecendo a súa oferta de produtos. Isto supón un avance na transición enerxética actual na que a compañía á que represento está orgullosa de formar parte”.

Nere De Achurra, directora comercial de Volvo Trucks, explicou o compromiso que teñen co coidado do medio ambiente e os beneficios do GNL como combustible, “con estes camións, redúcense nun 20% as emisións de CO2 e un 100% con biogás”. Volvo é o único fabricante de camións que ofrece un motor de GNL baseado en tecnoloxía diésel; “para as operacións de transporte con alta carga útil e alta velocidade media, como o transporte pesado de ámbito rexional e de longa distancia, necesítase un par motor alto e unha gran potencia. Isto fai que os camións cumpran co rendemento desexado por calquera condutor.”

Ademais, a xornada contou cunha exposición de vehículos e camións que están propulsados por gas natural vehicular á que puideron acceder todos os asistentes ao evento para comprobar como funciona un coche con este combustible.

Gas Natural Vehicular

O gas natural é unha alternativa real que permite reducir a dependencia do petróleo en todos os segmentos da mobilidade. Neste sentido, GAS NATURAL FENOSA é a empresa española líder en servizos de mobilidade a gas.

O gas natural vehicular é unha alternativa real que está a permitir mellorar a calidade do aire das nosas cidades, xa que reduce en máis dun 85% as emisións de óxidos de nitróxeno e en case o 100% as partículas en suspensión, principais contaminantes que afectan á saúde humana, e a ámbito global ata nun 30% as emisións de CO2, principal gas de efecto invernadoiro. Ademais, os motores de gas natural producen ata un 50% menos de emisión sonora e vibracións que os motores diésel.

Máis alá das vantaxes medioambientais, o gas natural é un combustible moi competitivo dende o punto de vista económico se se compara co gasóleo e a gasolina, xa que se poden lograr aforros de entre o 25% e o 50%, en función da solución adoptada.

Ademais, segundo a Asociación Española de Avaliación de Impacto Ambiental (EIA), as reservas probadas de gas natural convencional e non convencional alcanzan os 250 anos, polo que se garante a súa dispoñibilidade a longo prazo.

A evolución do vehículo a gas natural está a experimentar un crecemento exponencial. Nos últimos 10 anos, o parque de vehículos que usan este combustible multiplicouse por 6, cifra que supera o 27% se a comparativa é respecto ao último ano.

Para apoiar esta expansión dos vehículos propulsados a gas natural, actualmente existen dous proxectos liderados por GAS NATURAL FENOSA: o mencionado BESTWay e o proxecto ECO-GATE, que implica a construción de máis de 20 gasineiras nos corredores Atlántico e Mediterráneo da rede de estradas de España, Francia, Alemaña e Portugal. Ademais, a multinacional enerxética anunciou recentemente que, de aquí a finais de 2018, prevé duplicar as súas estacións de recarga, chegando a alcanzar as 100 gasineiras en todo o país.