Naturgy inaugura el Parc Eòlic Fuerteventura Renovable II

• La instal·lació produirà 14 GWh anualment, el que equival al consum elèctric de 4.000 habitatges
  • Naturgy ha invertit cinc milions i mig d’euros en la construcció d’aquest parc, que té una potència de 4,7 MW.
  • Aquest parc eòlic, ubicat al terme municipal de La Oliva, generarà a l’entorn de 40 llocs de treball.viviendas

El president del Cabildo de Fuerteventura, Marcial Morales, acompanyat pel director de Desenvolupament de Generació de Naturgy, Carlos González, i pel responsable de Desenvolupament de Renovables a les Canàries de la companyia, Sergio Auffray, han inaugurat avui el Parc Eòlic Fuerteventura Renovable II que ha construït Naturgy a l’Illa.

La instal·lació eòlica compta amb dos aerogeneradors que sumen una potència total de 4,7 megawatts (MW) i produirà al voltant de 14 GWh a l’any, equivalents al consum elèctric anual de 4.000 habitatges. Aquesta infraestructura permetrà desplaçar l’ús d’altres fonts de generació elèctrica convencional, la qual cosa contribuirà a reduir al voltant d’11.000 tones a l’any les emissions contaminants i d’efecte d’hivernacle i en 280.000 milions de tones les emissions de CO2 durant tota la seva vida.

“Amb el desenvolupament d’aquest projecte, Naturgy reforça el seu compromís amb les Canàries i demostra la forta aposta de la companyia per l’increment en generació renovable, previst en el nostre Pla estratègic 2018-2022”, ha afirmat Carlos González, director de Desenvolupament de Generació de Naturgy.

Presència a les Canàries

A més del Parc Eòlic Fuerteventura Renovable II, Naturgy ha construït, en el marc de la Quota Eòlica Canària, el complex eòlic Agüimes, format per vuit parcs, amb una potència total instal·lada de 41 MW i que ha suposat una inversió de més de 63 milions d’euros.

A més, la companyia té actualment una cartera de projectes eòlics i fotovoltaics en tramitació a l’arxipèlag amb l’objectiu de presentar-los als pròxims concursos de generació renovable que el Govern central ha anunciat per a dates properes.

Naturgy

La filial de renovables de la multinacional energètica va tancar l’exercici 2017 a Espanya amb una potència instal·lada en operació de 1.147 MW consolidables, dels quals 979 corresponen a parcs eòlics; 110, a centrals minihidràuliques; i 58, a plantes de cogeneració i fotovoltaiques.

La companyia construirà els mesos vinents diversos projectes renovables a diferents comunitats autònomes amb la qual cosa duplicarà la seva mida abans de finals de 2019.