El sistema DirectLinkLNG de Naturgy, premiat com a millor projecte internacional d’innovació tecnològica de l’any

• Es tracta de la primera vegada en què aquest premi de l’Association of Energy Engineers (AEE) el rep una companyia no nord-americana.
  • El projecte DirectLinkLNG consisteix en un sistema flotant que permet la descàrrega de gas natural liquat de vaixell a terra sense que calguin infraestructures fixes costoses i de manera respectuosa amb el medi ambient.
Sistema DirectLinkLNG

L’Association of Energy Engineers (AEE) ha reconegut el projecte DirectLinkLNG desenvolupat per Naturgy com el “2018 Innovative energy project of the year”, premi que reconeix el projecte més innovador en l’àmbit de l’energia a escala global i que per primera vegada concedeix a una companyia de fora dels Estats Units.

L’AEE és l’associació mundial amb més reconeixement de professionals relacionats amb l’energia, principalment enginyers, amb més de 30.000 professionals associats arreu del món i presència a 90 països. L’AEE es va fundar el 1977 als EUA, i des del 1981 és l’organisme de certificació líder. El 2015, aquesta associació va reconèixer Naturgy amb el primer premi Corporate en ser la companyia espanyola que disposava del nombre més gran de professionals acreditats per alguna de les certificacions de l’AEE.

Aquest reconeixement al projecte DirectLinkLNG va ser recollit durant el 41st World Energy Engineering Congress (WEEC) de l’AEE per José Miguel Moreno Blanes, director del projecte, i Miguel Duvison Santiago, que n’és el responsable tècnic. Antonio Miranda Bonet, president de l’AEE Spain Chapter, i Javier Cervera Alonso, vicepresident de l’AEE Spain Chapter, tots dos de Naturgy, nominadors del projecte i impulsors de la candidatura, també van ser presents en l’acte de lliurament del guardó.

“Vam començar amb una idea innovadora, convertida en una realitat en temps rècord. Avui és una solució única que ens permetrà revolucionar el mercat de petita i mitjana escala del gas natural liquat els propers anys i en l’àmbit mundial, una solució integral impulsada en exclusiva per Naturgy amb una infinitat de possibilitats”, ha assenyalat José Miguel Moreno Blanes.

Sobre DirectLinkLNG

DirectLinkLNG és el primer sistema flotant per a la transferència de gas natural liquat (GNL), consistent en una plataforma, la UTS (Universal Transfer System) –desenvolupada en col·laboració amb el tecnòleg noruec Connect LNG–, que disposa d’un sistema d’unió que és la primera aplicació offshore al món compatible amb qualsevol tipus de vaixell metaner. Una vegada connectat al vaixell, el GNL és transferit, d’una manera segura i eficient, a terra (o cap al vaixell, en cas d’una operació de bunkering de GNL) a través d’unes mànegues criogèniques flotants. La primera operació comercial d’aquest sistema es va fer fa un any al parc industrial de Herøya (Noruega).

Sobre Naturgy

Naturgy té prop de 18 milions de clients a més de 30 països i és una de les companyies multinacionals líders en el sector del gas i l’electricitat, a més de ser la principal companyia en la distribució de gas natural a la península Ibèrica. L’empresa ofereix als seus clients solucions personalitzades amb l’objectiu de cobrir les seves necessitats energètiques, i millora la seva competitivitat a través de la innovació, el compromís amb l’eficiència energètica i la reducció d’emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.