El Consorci Europeu ECO-GATE llança la marca ECO-G com a distintiu únic per al gas natural en la mobilitat

• La marca, dissenyada per la consultora de brànding i sòcia del consorci Soulman Insightful Thinking, fa referència a les característiques del gas natural com a combustible ecològic i econòmic, una tecnologia de present per fomentar la mobilitat sostenible.

El Consorci Europeu ECO-GATE, cofinançat per la Unió Europea i liderat per NEDGIA, la distribuïdora de gas del grup Naturgy, ha presentat avui la marca ECO-G, que ha dissenyat com a distintiu únic per reanomenar el gas natural vehicular.

En un escenari en què els combustibles derivats del petroli encara són majoria, la nova marca gira sobre la idea d’“ecologia intel·ligent”: el gas natural és l’alternativa ecològica, econòmica i de present més idònia per fomentar la mobilitat sostenible, tant terrestre com marítima.

Amb un disseny modern i amb molta personalitat, la marca ECO-G té una tipografia singular que li permet adaptar-se a les formes orgàniques d’una fulla. El disseny l’ha realitzat la consultora de brànding Soulman Insightful Thinking, que també és sòcia del consorci europeu.

Amb aquesta nova marca, ECO-GATE pretén unificar les diferents formes amb què s’anomena la tecnologia que utilitza el gas natural en la seva funció de combustible per a mobilitat terrestre i marítima. D’aquesta manera, ECO-G funcionarà com a segell de denominació i la marca podrà ser utilitzada per fabricants de vehicles terrestres o marítims, usuaris de vehicles i empreses tecnològiques, comercialitzadores i distribuïdores al sector de la mobilitat amb gas natural.

Energia de present i de futur per a la mobilitat

ECO-G és una tecnologia neta que redueix fins a gairebé zero les emissions contaminants que afecten la qualitat de l’aire a les ciutats: fins a un 100% les emissions de NO2 i més del 95% de les partícules sòlides. A més, redueix en un 50% l’emissió sonora i les vibracions en comparació dels motors dièsel. I si parlem de gas renovable, les emissions de CO2 són neutres: reducció del 100%.

De tots els combustibles alternatius, ECO-G és l’únic que disposa de solucions desenvolupades i operatives per a totes les necessitats de mobilitat, des dels turismes per als desplaçaments urbans fins al transport de llarga distància (internacional), sense perdre prestacions ni autonomia.

A més de beneficis ambientals, la mobilitat sostenible amb gas natural comporta estalvis considerables en combustible (un 50% en comparació de la gasolina i un 25% en comparació del dièsel). Per exemple, un vehicle lleuger pot recórrer amb 20 euros 275 quilòmetres amb gasolina, 375 amb dièsel i 555 quilòmetres amb ECO-G.

El seu ús està molt estès, des de fa dècades, arreu del món, especialment a l’Amèrica Llatina i Europa, com ara Itàlia, amb més d’1 milió de vehicles i més de 1.100 estacions, o Alemanya, amb prop de 100.000 vehicles i gairebé 1.000 gasineres. Al nostre país, les xifres no deixen de créixer, la qual cosa demostra la gran acceptació que té la mobilitat amb gas natural: el 2018 es van matricular 5.745 nous vehicles de gas natural (un 146% respecte al 2017) i el parc automobilístic va superar les 14.200 unitats (un 68% més que l’any anterior).

Sobre el Consorci ECO-GATE

El Consorci Europeu ECO-GATE (European COrridors for natural GAs Transport Efficiency) és un dels plans mundials més ambiciosos per a la mobilitat amb gas natural convencional i renovable. Cofinançat per Connecting Europe Facility de la Unió Europea, està gestionat i coordinat per NEDGIA, com a líder d’un consorci, i està compost per operadors de gas natural, proveïdors de tecnologies i serveis, usuaris finals i experts en coneixement del mercat i la seva promoció a Espanya, Portugal, França i Alemanya.

ECO-GATE utilitza les noves tecnologies i aplica solucions innovadores per fer possible el desplegament ràpid i massiu d’aquest combustible alternatiu gràcies a una reducció significativa del cost unitari i a una millor comprensió i més coneixement de les necessitats dels clients.

El projecte preveu la construcció de 21 estacions de proveïment de gas natural al llarg dels corredors de l’Atlàntic i la Mediterrània a cadascun dels quatre països de participen en el projecte: Alemanya (1), França (1), Portugal (6) i Espanya (13). Amb aquesta finalitat, el finançament proporcionat a ECO-GATE es compartirà entre els quatre països i permetrà el desenvolupament de gasineres a Barcelona, Còrdova, Cartagena, Irun, La Junquera, Madrid, Salamanca, Tordesillas, Aveiro, Lisboa, Setúbal, Tours i Heddesheim, entre altres ciutats. A més, també preveu la realització de dos projectes pilot de subministrament de gas renovable i d’hidrogen.
Com a operadores de gas natural hi participen: NEDGIA Madrid, Enagás Transporte, Dourogás Natural, Endesa Energía, Galp Energía, Repsol, Naturgy Europe, Inversora Melofe i Molgas Energía. Com a proveïdors de tecnologies i serveis en formen part: Cetil Dispensing Technology, Soltel It Solutions, Fundación Cidaut, Evarm Innovación, Universidade de Tras-Os-Montes e Alto Douro, Fundación Imdea Energía, Audigna, Ghenova Ingeniería i Madisa, Com a usuaris finals: Correos i San José López. I, finalment, com a experts en coneixement de mercat i promoció en formen part: Gasnam, Autoridad Portuaria de Gijón, Autoridad Portuaria de Huelva, Universidad de Santiago de Compostela i Soulman Insightful Thinking.

El finançament de la Unió Europea respon que el projecte treballa en línia amb la Directiva Europea 94/2014 i fomenta el desenvolupament del mercat de gas natural per a mobilitat (ECO-G) com a combustible alternatiu.

A més a més, compta amb el suport i l’interès del Ministeri d’Indústria d’Espanya i la Direcció General d’Energia i Geologia de Portugal, a més de l’Associació Espanyola del Gas (SEDIGAS) i l’associació europea de gas natural i gas renovable per a mobilitat (NGVA Europe).

Més informació a http://eco-gate.eu/