El Clúster de l’Energia d’Extremadura visita el parc eòlic Merengue, el primer parc eòlic d’Extremadura

Els membres de la Junta Directiva del Clúster de l’Energia d’Extremadura van visitar ahir el parc eòlic Merengue de Naturgy, que ja està a ple rendiment. Després de reunir-se a Plasència, la Junta Directiva es va traslladar fins a la instal·lació eòlica per fer un recorregut guiat per Ana Ruiz, responsable de desenvolupament de projectes de Naturgy a Extremadura.

El Clúster de l’Energia és una associació empresarial sense ànim de lucre la missió de la qual és promoure la integració, la creació i l’enfortiment de les empreses i les institucions del sector de l’energia.

Naturgy és membre del Clúster de l’Energia i n’ostenta la vicepresidència des de fa diversos anys.

Naturgy i les energies renovables

Naturgy, a través de la seva filial d’energies renovables, ha construït el primer parc eòlic d’Extremadura, el parc eòlic Merengue. Compost per quinze aerogeneradors, té una potència instal·lada de 40 MW i ha suposat una inversió de gairebé 40 milions d’euros. El parc produirà prop de 155 GWh a l’any, la qual cosa equival al consum elèctric anual de 44.000 habitatges, el doble del consum elèctric de Plasència en un any.

A més del parc eòlic Merengue, la companyia desenvolupa altres projectes a Extremadura, com ara la planta fotovoltaica Las Jaras, ubicada entre La Albuera i Badajoz, amb una potència de 50 MW, o la planta fotovoltaica Miraflores, en el terme municipal de Castuera, que tindrà una potència instal·lada de 20 MW.

Així mateix, Naturgy té en estudi diversos projectes per desenvolupar a la regió, cosa que confirma el compromís de la companyia amb Extremadura.

La filial de renovables de la multinacional energètica va tancar l’exercici 2018 a Espanya amb una potència instal·lada en operació de 1.179 MW consolidables, dels quals 1.012 MW corresponen a parcs eòlics; 109 MW, a centrals minihidràuliques; i 58 MW, a plantes de cogeneració i fotovoltaiques.