O presidente de Canarias, Fernando Clavijo, inaugura os 8 parques eólicos construídos por Naturgy en Gran Canaria

• O complexo eólico Agüimes está formado por oito instalacións, con 16 aeroxeradores, que suman unha potencia total de 41 MW e producirán 127 GWh ao ano de enerxía, equivalentes ao consumo anual de 50.000 vivendas.
  • Balcón de Balos, Doramas, Haría, La Vaquería, Montaña Perros, Piletas 1, Triquivijate e Vientos del Roque supuxeron un investimento de 63 millóns de euros e durante a súa construción xeraron preto de 290 postos de traballo.
De esquerda a dereita: O viceconselleiro de Industria, Enerxía e Coñecemento; o presidente do Cabido, Antonio Morales, a directora de Xeración de Naturgy, Ana Peris, o presidente do Goberno de Canarias, Fernando Clavijo, o responsable de desenvolvemento de renovables en Canarias de Naturgy, Sergio Auffray, e o alcalde de Agüimes, Óscar Hernández.

O presidente do Goberno de Canarias, Fernando Clavijo, acompañado polo presidente do Cabido de Gran Canaria, Antonio Morales, o alcalde de Agüimes, Óscar Hernández, e a directora de Xeración de Naturgy, Ana Peris, inauguraron esta mañá o complexo eólico Agüimes que Naturgy construíu en Gran Canaria.

O acto contou tamén coa presenza do director de Desenvolvemento de Xeración da compañía, Carlos González, e o responsable de Desenvolvemento de Renovables en Canarias, Sergio Auffray, así como numerosas personalidades do ámbito institucional e empresarial de Gran Canaria.

Os oito parques que conforman este complexo eólico de Agüimes teñen un total de 16 aeroxeradores, suman unha potencia instalada de 41 megawatts (MW) e supuxeron un investimento de máis de 63 millóns de euros. Está previsto que estes parques xeren 127 GWh ao ano de electricidade, o equivalente ao consumo anual de 50.000 vivendas.

As instalacións que forman o complexo son: Balcón de Balos, Doramas, La Vaquería, Montaña Perros, Piletas 1, Triquivijate, Vientos del Roque e Haría, que comezou a funcionar en abril. Este proxecto supuxo un importante estímulo económico e social para a zona, xa que durante a súa fase de construción xerou preto de 290 postos de traballo.

Parque eólicoPotenciaInvestimento
Balcón de Balos9,213,4
Doramas2,34
Haría2,353,9
La Vaquería2,354,1
Montaña Perros2,34
Piletas 112,818,9
Triquivijate4,77,5
Vientos del Roque4,77,5
TOTAL40,7 MW63,3 M€

Ademais, estas instalacións permitirán desprazar o uso doutras fontes de xeración eléctrica convencional, o que contribúe a reducir en aproximadamente 95.000 toneladas ao ano as emisións contaminantes e de efecto invernadoiro, e en 1,9 millóns de toneladas as emisións de CO durante toda a súa vida.

“Co desenvolvemento destes proxectos, Naturgy reforza o seu compromiso con Canarias e demostra a forte aposta da compañía polo incremento en xeración renovable, incluído no noso Plan Estratéxico 2018-2022,” afirmou Ana Peris, directora de Xeración de Naturgy.

O presidente do Goberno de Canarias, Fernando Clavijo, salientou que a inauguración dos parques que forman o complexo eólico Agüimes “é un paso moi importante en Gran Canaria, e no conxunto do arquipélago, cara á descarbonización do noso sistema enerxético, o que reduce paulatina, pero sustentablemente, a porcentaxe de combustibles fósiles no noso mix enerxético”.

Ademais, o presidente autonómico salientou o traballo desenvolvido durante os últimos tres anos pola Consellaría de Economía, Industria, Comercio e Coñecemento nesta materia e a importancia da colaboración entre o sector público e privado para o desenvolvemento de proxectos de enerxías alternativas.

Pola súa banda, o presidente do Cabido, Antonio Morales, considerou fóra de toda dúbida que estes parques son un “paso importante para a penetración das enerxías renovables en Gran Canaria”.

“Fomos moi lentos e seguimos sen dispoñer do que as nosas condicións naturais nos poden proporcionar. Agora é tempo de esforzos para ampliar o mix de enerxías renovables de Gran Canaria e abrir a participación a investimentos como o realizado por Naturgy para facilitar actuacións como a destes parques”, agregou.

Presenza en Canarias

Ademais dos parques do complexo eólico de Agüimes, no marco da Cota Eólica canaria, Naturgy construíu unha instalación en Forteventura, o Parque Eólico Fuerteventura Renovable II, que tamén será posto en funcionamento nas próximas semanas.

Actualmente a compañía ten adicionalmente unha carteira de proxectos eólicos e fotovoltaicos en tramitación no arquipélago co obxectivo de presentalos nos próximos concursos de eólica e fotovoltaica que o Goberno central anunciou para 2018 e 2019.

Naturgy

A filial de renovables da multinacional enerxética pechou o exercicio 2017 en España cunha potencia instalada en operación de 1.147 MW consolidables, dos que 979 MW corresponden a parques eólicos; 110 MW, a centrais minihidráulicas e 58 MW, a coxeración e fotovoltaica.

A compañía vai construír nos próximos meses diversos proxectos renovables en distintas comunidades autónomas cos que vai duplicar o seu tamaño antes de final de 2019.