Naturgy invertirà 39 milions d’euros en la construcció del parc eòlic Monte Tourado – Eixe a Vimianzo (la Corunya)

• Aquest projecte renovable, associat a l’última subhasta del govern, se suma a la construcció del parc eòlic de Peña Forcada-Catasol II a Laxe. Aquestes dues infraestructures generen, en les seves diferents fases, uns 300 llocs de treball.
  • Els onze aerogeneradors de Monte Tourado-Eixe produiran el consum elèctric d’unes 57 mil llars.
  • Naturgy, que reafirma la seva aposta per l’energia renovable a Galícia, té prevista una inversió de més de 200 milions d’euros per desenvolupar 233 megawatts entre 2018 i 2019.

Naturgy ha començat les obres de construcció del parc eòlic Monte Tourado-Eixe, que s’ubicarà al municipi de Vimianzo. Aquest projecte constarà d’un total d’11 aerogeneradors que sumaran una potència total de 39,6 MW i suposarà una inversió d’uns 39 milions d’euros.

Els treballs iniciats fins ara comprenen activitats de replanteig de la zona d’obres, senyalització, muntatge d’instal·lacions auxiliars, tasques d’esbrossada per al condicionament dels camins d’accés i implantació de les corresponents mesures preventives de vigilància arqueològica i mediambiental, encaminades a evitar possibles afeccions a elements patrimonials i naturals.

Tant les tasques d’esbrossada com de retirada de malesa es fan sobre la superfície estrictament necessària, a fi que l’impacte sobre l’entorn sigui mínim.

Amb el desenvolupament d’aquest projecte, que s’uneix a la construcció del parc eòlic Peña Forcada-Catasol II a Laxe, tots dos associats a l’última subhasta de nova potència renovable celebrada pel Govern el mai.

Onze aerogeneradors produiran el consum elèctric d’uns 57 mil habitatges

El projecte eòlic de Monte Tourado-Eixe constarà d’onze aerogeneradors Vestas de 3,6 MW de potència unitària, amb una alçària de boixa de 87 metres i un diàmetre de rotor de 126 metres. Les màquines sumaran una potència total de 39,6 MW i una producció anual estimada de 144 GWh, cosa que equival al consum elèctric d’uns 57 mil habitatges.

“Aquest projecte renovable, que se suma al de Peña Forcada-Catasol II a Laxe, tindrà un impacte molt positiu en la Costa da Morte i en la societat gallega, ja que la seva construcció permet la generació d’ocupació, la reducció d’emissions de gasos contaminants i l’estalvi de producció d’energia elèctrica”, va declarar María Landeira, responsable de desenvolupament dels projectes eòlics a Galícia de Naturgy. La construcció del parc eòlic Monte Tourado-Eixe generarà, en les seves diferents fases, uns 200 llocs de treball. Per a la construcció, l’operació i el manteniment del parc, els equips tècnics de Naturgy col·laboraran en gran manera amb diferents empreses amb base i personal a Galícia.

Durant la construcció es farà un seguiment ambiental i arqueològic continu per garantir el compliment de les mesures definides en la Declaració d’Impacte Ambiental quant a vegetació, fauna, atmosfera, hidrologia i béns culturals i arqueològics. Les superfícies afectades seran revegetades, i es durà a terme un seguiment mediambiental periòdic durant la vida del parc.

Aposta de Naturgy per les energies renovables a Galícia

Naturgy disposa a Galícia d’una potència eòlica instal·lada de 304,6 MW, amb 13 parcs eòlics en operació, i una producció anual de 581 GWh el 2017. L’energètica va posar en operació el 2015 el parc eòlic Cordal de Montouto i el 2016 va fer la primera repotenciació de Galícia al parc eòlic Cabo Vilano, substituint 22 aerogeneradors per 2, amb un increment de la producció del 400%.

En el marc de la subhasta del 2017 del llavors Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital (MINETAD), la filial de Renovables ha formalitzat la nominació per a un total de set parcs eòlics a Galícia, amb una potència total de 233 MW, i que es troben ubicats en 10 municipis de les províncies de la Corunya i Lugo: Laxe, Cabana de Bergantiños, Vimianzo, Zas, Castroverde, Pol, A Pastoriza, Baleira, Baralla, Lugo, Guntín.

La construcció de la totalitat d’aquests parcs eòlics suposaria una inversió estimada de més de 200 milions d’euros entre 2018 i 2019, i la creació de diversos centenars de llocs de treball durant la seva construcció.