Naturgy inaugura la planta solar fotovoltaica més gran de Toledo

• La instal·lació produirà al voltant de 90 GWh a l’any, la qual cosa equival al consum elèctric anual de prop de 25.000 habitatges.
  • La companyia ha invertit en la seva construcció 33 milions d’euros i ha generat 150 llocs de treball.
  • Aquesta nova infraestructura contribuirà a reduir entorn de 53.000 tones de CO2 l’any, a més d’altres emissions contaminants.

El president de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page; la consellera d’Economia, Indústria i Ocupació, Patricia Franco; el president de la Diputació de Toledo, Álvaro Gutiérrez; l’alcalde d’El Carpio de Tajo, Germán Jiménez; el director general de Gas i Electricitat de Naturgy, Manuel Fernández; i la directora de Generació de Naturgy, Ana Peris, han assistit avui a la inauguració i posada en servei de la planta solar fotovoltaica Carpio de Tajo, la instal·lació d’aquestes característiques més gran de la província de Toledo.

Aquesta planta, ubicada a la localitat d’El Carpio de Tajo, disposa de 148.422 mòduls i una potència de 50 megawatts (MW), i produirà al voltant de 90 GWh a l’any, equivalents al consum elèctric anual de prop de 25.000 habitatges, superior al consum elèctric dels habitants d’El Carpio de Tajo i Talavera de la Reina.

La inversió que ha realitzat Naturgy en aquest projecte assoleix els 33 milions d’euros i ha suposat la creació d’uns 150 llocs de treball entre les fases de construcció, operació i manteniment. Aquesta infraestructura permetrà desplaçar l’ús d’altres fonts de generació elèctrica convencional i contribuirà a reduir prop de 53.000 tones de CO2 l’any, 1.304.800 tones durant tota la seva vida útil, a més d’altres emissions contaminants.

“Amb el desenvolupament d’aquest projecte, Naturgy reafirma el seu compromís amb Castella-la Manxa i demostra la forta aposta de la companyia per l’increment en generació renovable, previst en el nostre Pla estratègic 2018-2022”, ha afirmat Manuel Fernández, director general de Gas i Electricitat de Naturgy.

Aposta per Castella-la Manxa

A més de Carpio de Tajo, el 2018 Naturgy va iniciar el procés de construcció de les plantes solars fotovoltaiques de La Nava, Picón I, Picón II i Picón III, a la província de Ciudad Real. La Nava, que començarà a operar aviat, és una instal·lació situada als termes d’Almodóvar del Campo i Puertollano (Ciudad Real), amb una potència de 49 MW i una inversió de més de 34 milions d’euros. Quant a Picón I, Picón II i Picón III, ubicades al municipi de Porzuna, tenen 50 MW de potència pic cadascuna i la inversió total prevista és superior als 90 milions d’euros.

Addicionalment, la companyia té en operació una altra instal·lació de la mateixa tecnologia, Toledo PV, a La Puebla de Montalbán (Toledo), la més antiga d’Europa, ja que va començar a funcionar el 1994 amb una potència punta d’1 MW i que enguany complirà vint-i-cinc anys des que es va posar en funcionament.

A més, a Castella-la Manxa Naturgy disposa de nou parcs eòlics que el 2018 van generar 540 GWh, la qual cosa suposa cobrir les necessitats elèctriques d’uns 200.000 habitatges, i es va evitar llançar a l’atmosfera 170.000 tones de CO2.

Filial de renovables de Naturgy

La filial de renovables de la multinacional energètica va tancar l’exercici 2018 a Espanya amb una potència instal·lada en operació de 1.179 MW consolidables, dels quals 1.010 MW corresponen a parcs eòlics; 109 MW, a centrals minihidràuliques; i 58 MW, a plantes de cogeneració i fotovoltaiques.

Naturgy ha estat reconeguda, per vuitena vegada consecutiva, com a líder mundial per la seva acció contra el canvi climàtic, segons el prestigiós índex elaborat per CDP, l’organització sense ànim de lucre que analitza anualment l’acció climàtica de les principals companyies a escala internacional.