La consellera d’Economia, Patricia Franco, visita la planta fotovoltaica La Nava, la primera que Naturgy posarà en marxa a Ciudad Real

• La instal·lació produirà al voltant de 100 GWh a l’any, equivalents al consum elèctric anual de més de 27 mil habitatges.
  • La companyia invertirà en la seva construcció 34 milions d’euros i generarà uns 150 llocs de treball.
  • Aquesta nova infraestructura contribuirà a reduir entorn de 89.000 tones de CO2 l’any, a més d’altres emissions contaminants.

La consellera d’Economia, Indústria i Ocupació de Castella-la Manxa, Patricia Franco; el director general d’Indústria, Energia i Mines, José Luis Cabezas; l’alcalde d’Almodóvar del Campo, José Lozano; l’alcaldessa de Puertollano, Mayte Fernández; el director de Desenvolupament de Generació de Naturgy, Carlos González, i el delegat de Desenvolupament de Projectes Renovables a Castella-la Manxa de Naturgy, David Muñoz, han visitat avui la planta solar fotovoltaica La Nava, la primera que la companyia posarà en marxa a la província de Ciudad Real.

La planta La Nava, situada entre els termes municipals d’Almodóvar del Campo i Puertollano, disposarà de 145.464 mòduls fotovoltaics i una potència de 49 megawatts (MW). Produirà prop de 100 GWh a l’any, equivalents al consum elèctric anual de 27.510 habitatges, amb la qual cosa se supera el consum elèctric anual dels habitants d’aquestes dues localitats.

La inversió que està realitzant Naturgy en aquest projecte s’acosta als 34 milions d’euros i suposarà la creació d’uns 150 llocs de treball entre les fases de construcció, operació i manteniment. Aquesta infraestructura permetrà desplaçar l’ús d’altres fonts de generació d’electricitat convencional i contribuirà a reduir prop de 89.000 tones de CO2 l’any, a més d’altres emissions contaminants.

“Amb aquesta nova planta fotovoltaica, Naturgy reafirma el seu compromís amb Castella-la Manxa i subscriu la forta aposta que la companyia està fent per l’increment en generació renovable, tal com preveu el nostre Pla estratègic 2018-2022”, ha afirmat Carlos González, director de Desenvolupament de Generació de Naturgy.

Aposta per Castella-la Manxa

A més de La Nava, el 2018 Naturgy va iniciar a la província de Ciudad Real la construcció de les plantes solars fotovoltaiques Picón I, Picón II i Picón III, ubicades al municipi de Porzuna. Aquestes tres plantes tenen 50 MW de potència pic cadascuna i suposaran una inversió total conjunta superior als 90 milions d’euros.

D’altra banda, a la província de Toledo, la companyia va inaugurar el febrer d’aquest any la planta Carpio de Tajo, a la localitat d’El Carpio de Tajo, la instal·lació d’aquestes característiques més gran de la província. En aquesta planta, amb una potència de 50 MW, Naturgy ha invertit uns 33 milions d’euros i ha generat 150 llocs de treball entre les fases de construcció, operació i manteniment.

Addicionalment, la companyia té en operació una altra instal·lació de la mateixa tecnologia, Toledo PV, a La Puebla de Montalbán (Toledo), la més antiga d’Europa, ja que va començar a funcionar el 1994 amb una potència punta d’1 MW i que enguany complirà vint-i-cinc anys des que es va posar en funcionament.

A més, a Castella-la Manxa Naturgy disposa de nou parcs eòlics que el 2018 van generar 540 GWh, la qual cosa suposa cobrir les necessitats elèctriques d’uns 200.000 habitatges, i es va evitar llançar a l’atmosfera 170.000 tones de CO2.

Filial de renovables de Naturgy

La filial de renovables de la multinacional energètica va tancar l’exercici 2018 a Espanya amb una potència instal·lada en operació de 1.179 MW consolidables, dels quals 1.012 MW corresponen a parcs eòlics; 109 MW, a centrals minihidràuliques; i 58 MW, a plantes de cogeneració i fotovoltaiques.

Naturgy ha estat reconeguda, per vuitena vegada consecutiva, com a líder mundial per la seva acció contra el canvi climàtic, segons el prestigiós índex elaborat per CDP, l’organització sense ànim de lucre que analitza anualment l’acció climàtica de les principals companyies a escala internacional.