Joaquín Mendiluce, director de nous negocis de Naturgy, nomenat president de Gasnam

• La junta directiva de l’Associació Ibèrica de Gas Natural i renovable per a la Mobilitat (Gasnam) ha aprovat avui l’elecció de Joaquín Mendiluce en substitució de José Ramón Freire, que ocupava el càrrec des del 2013.

El director de nous negocis de Naturgy, Joaquín Mendiluce, ha estat nomenat avui president de l’Associació Ibèrica de Gas Natural i renovable per a la Mobilitat (Gasnam). La junta directiva de l’organització n’ha ratificat avui el nomenament com a president, en representació de Naturgy i en substitució de José Ramón Freire, que ocupava el càrrec des de la fundació de l’associació l’any 2013.

Joaquín Mendiluce és llicenciat en Dret i en Econòmiques per la Universitat de Navarra i llicenciat en Finances per L’Ecole Superior de Commerce de Poitiers i té un Global Executive MBA per Georgetown i un Executive MBA per l’Instituto de Empresa.

La seva carrera professional va començar a Accenture i després es va incorporar a Gas Natural Fenosa (actualment Naturgy), on durant 14 anys ha exercit els càrrecs següents: director d’accessos, ingressos i compres de distribució de gas natural; director de planificació de negocis regulats de gas natural; director de serveis compartits de distribució de Gas Natural Fenosa; director general de Gas Natural Europe; i director general de Gas Natural Comercializadora. En l’actualitat és director de nous negocis de Naturgy.

Sobre Naturgy

Naturgy és un grup multinacional líder en el sector de l’energia, pioner en la integració de gas i electricitat a Espanya i a l’Amèrica Llatina. Actualment, la companyia té prop de 18 milions de clients, una capacitat instal·lada de 15,4 MW i un mix diversificat de generació elèctrica. També és un dels distribuïdors de gas natural més grans de l’Amèrica Llatina.

La companyia, amb una trajectòria de més de 175 anys, competeix de manera eficient en els mercats en els quals és present dins del creixent procés d’integració, globalització i augment de competència. Naturgy treballa actualment per desplegar els objectius del seu Pla Estratègic 2018-2022, que se centra en la creació de valor i a convertir-se en un actor energètic de primer ordre a escala internacional.

Sobre Gasnam

Gasnam és l’associació ibèrica fundada amb l’objectiu de fomentar l’ús del gas natural i el gas renovable en la mobilitat, tant terrestre com marítima, a la Península Ibèrica. Actualment té 125 socis de diversos sectors: energia, automoció, enginyeria, transport de mercaderies i de viatgers, ports, navilieres, drassanes, universitats i administracions.