Gas Natural Fenosa reorganitza els seus negocis en quatre grans àrees

• La companyia simplifica les funcions corporatives que tindran com a responsabilitat definir les polítiques globals i assegurar la cohesió i el creixement del grup.
  • La nova estructura impulsarà el Pla estratègic 2018-2022, que es presentarà al juny.

GAS NATURAL FENOSA ha definit una estructura organitzativa en la qual es reforcen les àrees de negoci i se simplifiquen tant aquestes com les corporatives. La nova gestió de la companyia dota les unitats de negoci de plena responsabilitat en el seu àmbit d’actuació, alhora que s’adequa l’organització a les necessitats de la companyia, una vegada s’hagi aprovat el nou Pla estratègic 2018-2022 a finals del mes de juny.

“Aquesta nova estructura simplifica i agilita la gestió de GAS NATURAL FENOSA, amb l’objectiu de dotar als negocis d’autonomia en el seu àmbit d’actuació i disposar d’una organització adaptada als reptes a què ens enfrontem com a multinacional energètica en un món cada vegada més competitiu i digitalitzat”, ha assenyalat Francisco Reynés, president executiu de GAS NATURAL FENOSA.

Cal destacar que s’han reduït les unitats de negoci de sis a quatre. Cadascuna disposarà dels recursos necessaris per gestionar autònomament i amb plena responsabilitat el seu àmbit de negoci.

Les noves unitats de negoci, que es responsabilitzen de maximitzar el flux de caixa lliure del negoci i potenciar el desenvolupament orgànic, són:

• Negoci Gas i Electricitat, dirigida per Manuel Fernández. Inclou els negocis de generació i renovables, aprovisionament de gas, comercialització i logística de GNL a escala global i comercialització de gas i electricitat a Europa.
  • Negoci Infraestructures Espanya i EMPL – Medgaz, dirigida per Rosa M. Sanz. Inclou els negocis de xarxes de gas i electricitat d’Espanya i els gasoductes del Magrib.
  • Negoci Infraestructures Llatinoamèrica Zona Sud, dirigida per Antonio Gallart. Inclou els negocis de xarxes de gas i electricitat de Xile, l’Argentina, el Brasil i el Perú.
  • Negoci Infraestructures Llatinoamèrica Zona Nord, dirigida per José G. Sanleandro. Inclou els negocis de xarxes de gas i electricitat de Mèxic i Panamà.

Així mateix, se simplifiquen les funcions corporatives que es responsabilitzen de determinar l’estratègia i les polítiques del Grup amb els responsables següents:

• Finances, dirigida per Carlos J. Álvarez.
  • Estratègia i Desenvolupament Corporatiu, dirigida per Antoni Basolas.
  • Seecretaria General i del Consell, dirigida per Manuel G. Cobaleda.
  • Mercat de Capitals, dirigida per Steven Fernández.
  • Controllingdirigida per Jon Ganuza.
  • Comunicació i Relacions Institucionals, dirigida per Jordi Garcia Tabernero.
  • Recursos Corporatius, dirigida per Antoni Peris.