Gas Natural Fenosa protegeix més de 30.000 persones en situació de vulnerabilitat l’últim any

• Gràcies a la col·laboració amb els serveis socials dels municipis i les entitats socials, es va garantir el subministrament a més de 30.000 famílies vulnerables.
  • La companyia energètica va gestionar 85.000 trucades relacionades amb possibles casos de pobresa energètica a través del telèfon específic per ajudar els clients en situació de vulnerabilitat (900 724 900).
  • GAS NATURAL FENOSA va atendre més de 125.000 gestions relacionades amb situacions de vulnerabilitat a través dels diferents canals per ajudar els seus clients, entitats del tercer sector i serveis socials.
  • La Fundación GAS NATURAL FENOSA, a través de l’Escola d’Energia, va formar més de 1.360 persones en diferents ciutats d’Espanya el 2017.

GAS NATURAL FENOSA, durant el primer any de funcionament del Pla de vulnerabilitat, va garantir el subministrament a més de 30.000 famílies a tot Espanya a través de mesures com l’ajornament del pagament, la col·laboració amb els serveis socials per a la identificació dels clients vulnerables o la gestió del bo social.  Gràcies al telèfon específic (900 724 900) que la companyia va habilitar per ajudar els clients en situació de vulnerabilitat, GAS NATURAL FENOSA va atendre 85.000 trucades relacionades amb possibles casos de pobresa energètica.

“La companyia ha intensificat l’atenció al col·lectiu vulnerable així com la relació amb els serveis socials per evitar situacions de risc per als seus clients”, va explicar el director de Servei al Client, Josep Codorniu.

Durant el 2017, la companyia va atendre més de 125.000 gestions relacionades amb situacions de vulnerabilitat a través dels diferents canals que té oberts per ajudar els seus clients i que van dirigits als mateixos usuaris, a les entitats del tercer sector i als serveis socials dels ajuntaments.

En l’actualitat GAS NATURAL FENOSA compta amb acords amb administracions de tot Espanya que permeten donar cobertura al 94 % dels seus clients al país.

La Fundació, un canal essencial

Dins del paquet de vint mesures previstes en el Pla, hi ha diverses accions impulsades per la Fundació GAS NATURAL FENOSA que han permès amplificar les iniciatives de la companyia a tot Espanya.

“Des de la Fundació, volem continuar aportant la nostra ajuda a la societat, tant de manera directa com a través de la formació de voluntaris i professionals”, va explicar el director general de la Fundació, Martí Solà.

En línia amb aquestes dues noves unitats, GAS NATURAL FENOSA ha activat una línia telefònica gratuïta per atendre clients en situació de vulnerabilitat (900 724 900).

Una de les iniciatives amb més repercussió l’últim any ha estat l’Escola d’Energia. Aquesta eina va efectuar més de 130 jornades de formació el 2017 que van permetre donar formació a 1.360 persones a tot Espanya. En total, es van facilitar prop de 350 hores formatives per a usuaris i empleats socials enfocades a entendre les factures de llum i gas, així com donar consells d’eficiència energètica per potenciar l’estalvi a casa.

La Fundació també ha dut a terme acords amb entitats del tercer sector, com la Creu Roja i Càritas, amb l’objectiu d’impulsar la col·laboració amb aquestes entitats i acompanyar-les en les tasques d’atenció i seguiment de famílies vulnerables.

D’altra banda, GAS NATURAL FENOSA va posar recentment en marxa un programa de Voluntariat Energètic dirigit als empleats perquè puguin dedicar un percentatge d’hores laborables a l’assessorament energètic de clients de la companyia.

Pla de vulnerabilitat energètica

El Pla de vulnerabilitat energètica de Gas Natural Fenosa va ser el primer pla d’aquestes característiques posat en marxa per una companyia energètica a Espanya amb l’objectiu de sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del tercer sector i la comunicació amb els serveis socials.

Compta amb una inversió anual de 4,5 milions d’euros i més d’una vintena de mesures per atendre aquells casos de clients que es puguin trobar en situació de vulnerabilitat i adaptar la gestió administrativa a les seves necessitats.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’Acció Social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica. En l’àmbit cultural, promou accions orientades envers la preservació i la difusió del patrimoni històric del sector del gas i l’electricitat.