Gas Natural Fenosa i Grup Disfrimur signen un acord per a la instal·lació de dues noves gasineres per donar subministrament als transportistes del corredor Mediterrani

• Les noves estacions de càrrega de gas natural, que s’inauguraran a la darreria d’aquest any, s’ubicaran a Molina de Segura (Múrcia) i Antequera (Màlaga).
  • Aquestes dues gasineres s’uneixen a les tres que GAS NATURAL FENOSA opera a les instal·lacions del Grup Disfrimur a Múrcia, Alacant i València.

El director de comercialització de Solucions Energètiques de Gas Natural Fenosa, Alberto Fariza, i el director general del Grup Disfrimur, Juan Jesús Sánchez, han subscrit avui l’acord per a la instal·lació de dues noves estacions de càrrega de gas natural a Molina de Segura (Múrcia) i Antequera (Màlaga), en un acte celebrat a la seu del Grup Disfrimur, amb la presència de la directora financera del Grup, Isabel Sánchez; la directora general d’Energia i Activitat Industrial i Minera, Esther Marín; i l’alcaldessa de Molina de Segura, Esther Clavero.

La localització d’ambdues gasineres és d’un gran valor estratègic pel seu important tràfic de mercaderia, ja que la primera se situarà a un municipi industrial amb alta concentració d’empreses de transport, mentre que la segona s’ubicarà al polígon industrial d’Antequera, al considerat “quilòmetre zero” d’Andalusia.

Aquestes dues gasineres s’uneixen a les tres estacions de gas natural liquat (GNL) i gas natural comprimit (GNC) que actualment ambdues empreses operen a Múrcia, València i Alacant. D’aquesta manera, amb la ubicació d’aquestes estacions de càrrega de gas natural es donarà un subministrament radial als transportistes que recorren el corredor Mediterrani.

Addicionalment, aquestes dues noves estacions de càrrega de gas natural també donaran servei a flotes de servei públic, com camions de recollida urbana de residus sòlids i de transport urbà i interurbà de viatgers. Sense oblidar els turismes bifuel de particulars, taxistes i empreses de lloguer de vehicles.

Després de la signatura de l’acord, Alberto Fariza ha afirmat que “aquesta col·laboració demostra el compromís d’ambdues empreses amb la mobilitat sostenible, un repte en el qual Gas Natural Fenosa té més de 25 anys d’experiència, en què és líder en la gestió d’estacions de càrrega de gas natural a Espanya”.

Per la seva banda, Juan Jesús Sánchez ha assenyalat que “el Grup Disfrimur vol contribuir a fer possible el desplegament ràpid i massiu del gas natural en la mobilitat, ja que es tracta d’una energia neta, segura i econòmica”.

Esther Marín ha destacat que “des del Govern regional donem suport a aquelles mesures encaminades que tot el nostre sector del transport, gran generador d’ocupació, sigui cada vegada més sostenible i respectuós amb el medi ambient. Gràcies a iniciatives com les que posen en marxa Gas Natural Fenosa i el Grup Disfrimur, s’avança en aquest objectiu”.

El gas natural en el transporte

El gas natural vehicular (GNV) és avui una alternativa real, sostenible i econòmica en comparació dels combustibles tradicionals per al transport, tant particular com de mercaderies i lleuger. Els 18 milions de vehicles de gas natural al món demostren la seva viabilitat tècnica, i és l’energia més eficient i sostenible, ja que conjuga en equilibri importants avantatges econòmics i ambientals, a través de la reducció d’emissions i d’una contaminació acústica inferior.

En 2017, les matriculacions de vehicles i camions propulsats per gas natural es van incrementar un 112% a Espanya, amb la qual cosa es va consolidar l’ús d’aquest combustible al nostre país, que disposa ja d’una flota de 8.700 vehicles, amb un consum mitjà de 2.682 GWh a l’any, segons dades de l’Associació Ibèrica de Gas Natural per a la Mobilitat (GASNAM).

El gas natural vehicular va substituir 142.000 tep (tones equivalents de petroli) a Espanya durant el 2016, i és el combustible alternatiu que ha substituït més tones de petroli.

Sostenibilitat i economia

El gas natural vehicular millora la qualitat de l’aire de les ciutats, conseqüència de les seves nul·les emissions de NO2 i de partícules sòlides PM10, principal causa de problemes respiratoris derivats de la contaminació urbana. A més, evita un 30% de les emissions de diòxid de carboni i no emet diòxid de sofre.

Respecte a la contaminació acústica, els vehicles que funcionen amb gas natural produeixen un 50% menys de soroll i vibracions que un dièsel. Aquest factor té especial rellevància en les flotes que realitzen treballs nocturns, com ara els camions de recollida d’escombraries.

Els vehicles que utilitzen aquest combustible consignen l’etiqueta ECO de la Direcció General de Trànsit, la qual cosa els permet beneficiar-se de lliure accessibilitat al centre de les ciutats en períodes d’alta contaminació, d’incentius fiscals i bonificacions en zones d’estacionament regulat, entre altres avantatges.

A més, la utilització de gas natural vehicular com a carburant suposa un estalvi econòmic considerable per als usuaris. Omplir un dipòsit de gas natural és un 50% més barat que fer gasolina i un 30% més econòmic que el dièsel.