Francisco Reynés explica les claus per a la transformació de les organitzacions en el XVII Congrés Directius CEDE

• El president executiu de Naturgy ha participat en la nova edició del Congrés de la Fundació CEDE —Confederació Espanyola de Directius i Executius—, celebrada avui a Palma sota el lema Claves para crecer en la 4ª Revolución Industrial.
  • Francisco Reynés ha detallat en la seva intervenció els principals desafiaments de transformació a què s’enfronten les companyies en l’actualitat i ha definit els reptes que encara Naturgy des de la seva arribada a la presidència de la companyia energètica.

El president executiu de Naturgy, Francisco Reynés, ha participat avui en el XVII Congrés Directius de la Fundació CEDE —Confederació Espanyola de Directius i Executius—, celebrat a Palma.

Durant la seva intervenció, sota el títol La transformación de las organizaciones, Reynés ha desgranat els desafiaments actuals a què s’enfronten les companyies en la seva transformació i adaptació a entorns canviants. “Les organitzacions no poden ser entitats estàtiques. Estem obligats a canviar, a assumir riscos per avançar i la transformació ha de ser una constant per a nosaltres”, ha assenyalat el president executiu de Naturgy.

En la seva presentació, Reynés ha estat acompanyat per en Pepe, un robot humanoide fabricat per SoftBank Robotics, capaç de replicar algunes activitats humanes gràcies a les seves múltiples càmeres, sensors i models basats en intel·ligència artificial. En Pepe va ser contractat per Naturgy per dur a terme pilots en l’àmbit de l’atenció al client mitjançant bots de conversa i com a assistent virtual. Juntament amb en Pepe, el president ha aprofitat el 50 aniversari de l’estrena de 2001. Odissea de l’espai per explicar l’evolució de les tecnologies i la seva aplicació per al desenvolupament de la societat.

Transformació del sector energètic

El president executiu de Naturgy ha remarcat que persones, processos, know how, actius, clients i reputació són les peces que formen els avantatges competitius. En paral·lel, elements de l’entorn com la situació econòmica, el marc polític i regulador, les evolucions tecnològiques, les tendències de mercats i els competidors són els punts d’inflexió que obliguen a l’adaptació i transformació d’aquests avantatges competitius.

“En el nostre cas, en l’energètic, res no és ni serà com l’havíem conegut”, ha assegurat Reynés, que ha repassat les grans tendències clau al sector, especialment en el cas de les renovables, la mobilitat, el gas natural i la digitalització. “A l’escenari actual i al qual ens dirigim és important assegurar simultàniament els tres pilars del subministrament energètic: costos baixos, contribució als objectius de millora mediambiental i fiabilitat de subministrament,” ha afegit.

En el cas de Naturgy, el seu president executiu ha detallat durant la seva intervenció com la companyia està protagonitzant aquesta transformació en el sector energètic basant-se principalment en el canvi cultural, que passa per la simplicitat, l’apoderament per als directius i la importància dels equips.

Francisco Reynés ha incidit en la necessitat que les companyies tinguin “claredat en els seus principis d’actuació, una perseverant aplicació i determinació per vèncer els obstacles que apareixen” en els processos de transformació. “La por d’equivocar-se, els canvis en els hàbits i les actituds individuals són alguns dels frens que les companyies haurien de superar mentre que el compromís amb el canvi, l’ambició per l’èxit i la cohesió de l’equip són els agents del canvi que cal potenciar”, ha resumit Reynés.

Congrés Directius CEDE

La Fundació CEDE —Confederació Espanyola de Directius i Executius— celebra aquest any a Palma la XVII edició del Congrés de Directius sota el lema Claves para crecer en la 4ª Revolución Industrial. Digitalització, innovació, lideratges transformadors, turisme, talent i perfils nous professionals, així com la situació econòmica global i el seu impacte a Espanya, són alguns dels temes centrals que destacats líders empresarials i polítics de primer nivell han abordat durant la jornada.

En paral·lel al Congrés Anual de la Fundació CEDE, se celebrarà l’ “Encuentro de Jóvenes –  Talento en crecimiento”, dirigit a estudiants procedents d’universitats, escoles de negoci i formació professional, que tindran l’oportunitat de conèixer de primera mà l’experiència d’executius de l’alta direcció, i alguns d’ells podran compartir  tota una jornada de treball amb ells.

La Fundació CEDE, presidida per Isidre Fainé, és una entitat que agrupa actualment 38 associacions, formades per més de 154.000 directius. El seu objectiu principal és dotar els directius d’una representació d’acord amb la rellevant funció que exerceixen en l’àmbit socioeconòmic. Actualment, el rei és el president d’honor de Fundació CEDE.