Els voluntaris de Naturgy i Reynés fan balanç de l’any amb 4.000 famílies vulnerables ateses i més de 6.600 hores de treball dedicades a l’acció social a tot el món

Els voluntaris de Naturgy i el president de la companyia, Francisco Reynés, han mantingut una trobada telemàtica per fer repàs de l’any, marcat per la irrupció del Covid19 i l’important esforç dut a terme per aquests empleats per acompanyar, assessorar i ajudar als col·lectius vulnerables a tot el món.

El president de la companyia, Francisco Reynés, va voler trasllardar-los l’agraïment de la companyia pel seu compromís i dedicació per pal·liar la vulnerabilitat, així com per impulsar accions de caràcter social. “D’ara endavant, els vostre compromís serà més necessari que mai. Els propers mesos seran d’una enorme duresa  no només pel que fa a aspectes econòmics, si no també en la vessant social. En aquest nou món que ens ha deixat el Covid-19, se’ns presenten nous reptes, noves dificultats, nous problemes socials, però estic convençut que, com a voluntaris, estareu al peu del canó, com sempre, donant suport i col·laborant en aquests moments tan complicats”, ha explicat Reynés.

Els voluntaris energètics de Naturgy a España van atendre més de 4.000 famílies vulnerables al llarg de l’any passat. Entre les seves tasques principals, destaca l’assessorament per millorar les condicions d’eficiència energètica de les seves llars i per ajudar-los a adoptar un consum responsable de l’energia. Fruit de les auditories realitzades pels voluntaris, es van poder realitzar també 250 rehabilitacions energètiques en habitatges.
Així mateix, els voluntaris van col·laborar també en diferents iniciatives vinculades a l’emergència sanitària, fabricant més de 3.300 peces de material sanitari amb impressió 3D i altres materials, que es van donar a una trentena d’organitzacions.

Voluntariat durant el Covid-19

El voluntariat energètic, que la Fundació Naturgy desenvolupa juntament amb entitats socials com Creu Roja, s’ha adaptat també a la situació derivada de la pandèmia del Covid-19. Per això, els programes presencials s’han transformat en un assessorament a distància, que està permetent mantenir aquesta línia d’acció social i desenvolupar altres formes innovadores d’atenció a la vulnerabilitat.

A Espanya, els voluntaris energètics també van realitzar l’any passat tallers de formació sobre eficiència energètica, estalvi i sostenibilitat, en els quals van participar més de 900 nens i nenes, principalment d’entorns vulnerables.
De la seva part, els voluntaris ambientals van dur a terme vuit jornades de treball en sis espais naturals protegits del país, fet que va suposar la recuperació de més d’1,1 hectàrees de superfície. En els últims cinc anys d’aquest programa ambiental, els voluntaris han treballat per millorar la biodiversitat d’una àrea equivalent a 15 camps de futbol.

6.000 hores de treball el 2019

Prop de 1.100 voluntaris de la companyia van treballar al llarg de l’any passat en els programes de voluntariat social i ambiental del grup desenvolupats a Espanya, l’Argentina, Brasil, Xile, Mèxic, Panamà i República Dominicana. En total, van destinar a aquestes tasques 6.600 hores.

Naturgy està immersa en un procés de transformació per adaptar el seu negoci cap a un model més sostenible. Per això, el grup ha redoblat els seus esforços en medi ambient, acció social i bon govern corporatiu (ESG, en les sigles en anglès), i ha creat una Comissió de Sostenibilitat en el Consell d’Administració, per vetllar i supervisar el paper de la companyia en matèria d’ESG, així com reforçar el compromís del Consell en aquestes matèries.

El voluntariat corporatiu forma part de totes les iniciatives socials que desenvolupa la companyia, en el marc del Pla de Vulnerabilitat posat en marxa el 2017, el primer desenvolupat per una empresa energètica espanyola. Aquest pla té com a objectiu reforçar i sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del Tercer Sector i la comunicació amb els Serveis Socials.

La Fundació Naturgy és responsable de desenvolupar, juntament amb les administracions i les entitats socials, projectes que contribueixin a pal·liar la pobresa energètica. Entre aquestes iniciatives destaquen, a banda del voluntariat, l’Escola d’Energia i el Fons de Rehabilitació Energètica.