Els CEO de les principals distribuïdores de gas d’Europa es reuneixen a Brussel·les amb la comissària de Transport per explicar el paper clau del gas natural en la mobilitat sostenible

• Nedgia, GRDF, Italgas, Galp i Distrigaz Sud Retele integren la coalició Gas Distributors for Sustainability (GD4S), que impulsen la contribució clau del gas natural i el gas renovable en la descarbonització del transport a Europa.

La directora executiva de NEDGIA, Nuria Rodríguez, juntament amb els CEO de GREDF (França), Edouard Sauvage; DIstrigaz Sud Retele (Rumani), Dan Pantilie; Italgas (Itàlia), Pablo Gallo; i el de Galp Gás Natural Distribuição (Portugal), Gabriel Sousa, s’han reunit avui amb la comissària de Transport, Violeta Bulc, a Brussel·les, per presentar els avantatges del gas natural i el gas renovable per a la descarbonització del transport a Europa.

Un dia després del taller organitzat per la coalició Gas Distributors for Sustainability (GD4S) sobre la contribució del gas natural i el gas renovable en la descarbonització del transport, han aprofitat per presentar a la comissària Violeta Bulc diferents casos d’èxit de ciutats que van optar per solucions de gas per a la mobilitat urbana i evidenciar que avui aquesta opció representa una solució real per reduir emissions en l’àmbit del transport.

Els consellers delegats de les empreses de distribució han sol·licitat a la comissària que es tingui en compte el potencial del gas natural i el gas renovable per accelerar la descarbonització del transport i permetre a la Unió Europea aconseguir els seus objectius climàtics.

Els representants de les distribuïdores de gas han fet aquestes peticions clau:

–          Aplicació de neutralitat tecnològica en totes les polítiques per garantir una descarbonització eficaç del sector del transport: S’haurien de considerar totes les tecnologies en situació d’igualtat per garantir una comparació més realista de l’impacte ambiental dels diferents combustibles.

–          Desenvolupament d’una anàlisi d’emissions que tingui en compte tot el cicle de vida del combustible, en comptes d’un enfocament basat en les emissions del tub d’escapament: Per poder comparar els beneficis mediambientals de diferents energies és fonamental tenir en compte la cadena de subministrament completa, incloent-hi l’efecte de la fabricació i l’eliminació de les bateries en el cas dels vehicles elèctrics.

–          Un enfocament coherent entre les legislacions europees sobre energia i mobilitat per al segment dels vehicles lleugers: Cal garantir una coherència real entre les diferents legislacions sobre mobilitat, energia i infraestructures.

La coalició GD4S creu en el potencial del gas renovable com a solució fiable per al futur de la mobilitat neta a la UE. Per complir els objectius climàtics europeus per al sector del transport, no es necessitarà una única solució, sinó una combinació d’eines diferents i eficaces que puguin integrar solucions d’electromobilitat i gas.

Sobre Gas Distributors for Sustainability (GD4S Coalition)

La Coalició GD4S està formada per cinc de les principals operadores de distribució de gas de França, Itàlia, Espanya, Romania i Portugal. En aquests països circulen més del 86% dels vehicles de gas a Europa, i entre les cinc empreses distribuïdores fan arribar el gas natural a més de 25 milions de consumidors a Europa. GD4S està compromesa a participar en una mobilitat i energia més neta a Europa, i per a això cal donar a conèixer el potencial del gas natural i renovable.