El president d’Extremadura inaugura el primer parc eòlic de la regió, construït per Naturgy

• La instal·lació ha suposat una inversió de 40 milions d’euros, ha creat 250 llocs de treball i produirà 155 GWh a l’any, la qual cosa equival al consum elèctric anual de 44.000 habitatges.
  • El parc està compost per 15 aerogeneradors i contribuirà a reduir entorn de 120.000 tones d’emissions contaminants i amb efecte d’hivernacle i en tres tones les emissions de CO2 durant tota la seva vida útil.

El president de la Junta d’Extremadura, Guillermo Fernández, acompanyat per l’alcalde de Plasència, Fernando Pizarro, i el director general de Gas i Electricitat de Naturgy, Manuel Fernández, han inaugurat aquest matí el parc eòlic Merengue, el primer que es construeix a la regió extremenya.

A l’acte també han assistit la directora de Generació de Naturgy, Ana Peris; el director de Desenvolupament de Generació de la companyia, Carlos González, i la responsable de Desenvolupament de Renovables a Extremadura de Naturgy, Ana Ruiz.

Així mateix, a la inauguració han estat presents la consellera d’Economia i Infraestructures de la Junta d’Extremadura, Olga García; la delegada del Govern a Extremadura, Yolanda García, i la presidenta de l’Assemblea d’Extremadura, Blanca Martín, a més de diversos regidors de l’Ajuntament de Plasència i nombroses personalitats de l’àmbit institucional i empresarial de la regió.

“Aquesta infraestructura permetrà desplaçar l’ús d’altres fonts de generació elèctrica convencional, la qual cosa contribuirà a reduir prop de 120.000 tones a l’any les emissions contaminants i amb efecte d’hivernacle, i en tres milions de tones les emissions de CO2 durant tota la seva vida útil. Amb el desenvolupament d’aquest projecte, Naturgy reforça el seu compromís amb Extremadura. Així mateix, aquest projecte demostra la forta aposta de la companyia per l’increment en generació renovable, previst en el nostre Pla estratègic 2018-2022”, ha afirmat Manuel Fernández, director general de Gas i Electricitat de Naturgy.

Per la seva part, l’alcalde de Plasència, Fernando Pizarro, ha afirmat que “la tramitació del parc eòlic ha estat un treball de molt de temps que ha exigit una gran coordinació entre la Junta i l’Ajuntament. És el primer parc eòlic d’Extremadura i els processos eren nous per a ambdues administracions; gràcies a aquesta coordinació i a l’interès de Naturgy, avui es posa en marxa el parc eòlic Merengue. Avui és un dia d’agraïments i d’esperança de continuar treballant junts per les energies renovables”.

Parc eòlic Merengue

El parc eòlic Merengue té una potència de 40 megawatts (MW) i produirà prop de 155 GWh l’any, equivalents al consum anual elèctric de 44.000 habitatges. Aquest projecte ha suposat una inversió de prop de 40 milions d’euros i, durant la construcció, ha creat aproximadament 250 llocs de treball.

El parc eòlic disposa d’un total de quinze aerogeneradors. Es tracta d’aerogeneradors de Siemens Gamesa del model SG 2.6-126, amb una potència unitària de 2,625 MW i un diàmetre de rotor de 126 metres.

Presència a Extremadura

A més del parc eòlic Merengue, la companyia desenvolupa altres projectes a Extremadura, com ara la planta fotovoltaica Las Jaras, ubicada entre La Albuera i Badajoz, amb una potència de 50 MW, o la planta fotovoltaica Miraflores, en el terme municipal de Castuera, que tindrà una potència instal·lada de 20 MW.

Així mateix, Naturgy té en estudi diversos projectes per desenvolupar a la regió, cosa que confirma el compromís de la companyia amb Extremadura.

Naturgy

La filial de renovables de la multinacional energètica va tancar l’exercici 2018 a Espanya amb una potència instal·lada en operació de 1.179 MW consolidables, dels quals 1.012 MW corresponen a parcs eòlics; 109 MW, a centrals minihidràuliques; i 58 MW, a plantes de cogeneració i fotovoltaiques.

La companyia construirà els mesos vinents diversos projectes renovables a diferents comunitats autònomes amb la qual cosa duplicarà la seva mida abans de finals de 2019.

Naturgy està fent una forta aposta per l’increment en generació renovable, recollit en el seu Pla estratègic, que preveu una inversió de 1.000 milions d’euros a tot Espanya abans del 2020.